Nasze Motto
Fundacja Jesus Christ Security za motto swojej działalności przyjęła słowa Amadeo Modigliani’ego:
„Życie jest darem, od nielicznych dla wielu, od tych, którzy wiedzą i mają, dla tych, którzy nie wiedzą i nie mają.”
Amadeo Modigliani
Słowa te charakteryzują działania fundacji, która za najcenniejszy dar uważa zgodnie z chrześcijańskimi wartościami życie człowieka. Bez względu na stan zdrowia, stan posiadania itp. każdy człowiek je posiada i może wnieść poprzez nie wartości do życia innych ludzi. Dlatego wszystkie placówki fundacji charakteryzuje brak barier przy przyjmowaniu podopiecznych. Ludzie pracujący w fundacji zawsze mają coś do dania innym, dla tych ludzi to obraz Boga zawarty w nich, pochylonych nad innymi potrzebującymi pomocy.
Nasze Wartości
Fundacja ma charakter chrześcijański i opiera się na wartościach biblijnych. Fundacja przyjęła ponaddenominacyjny charakter skupiając w swoich szeregach ludzi z różnych kościołów, denominacji, grup wyznaniowych.
Wartość, która temu przyświeca, znaleźć można w słowach: „,W sprawach zasadniczych – prawda, w sprawach drugorzędnych – mądrość, we wszystkim – miłość.„
Wartości, które określili liderzy w fundacji, to: miłość, prawda i mądrość.
Filozofię tych działań można znaleźć w jeszcze jednym zdaniu, którym fundacja kieruje się na co dzień: „Jedność chrześcijaństwa mimo jego różnorodności”.
W dzisiejszym świecie pełnym podziałów niełatwo jest o jedność, a tym bardziej w kluczowych sprawach, trudno o wyważenie pomiędzy wolnością a mądrością, tak aby pojęcie wolności nie ograniczało życia człowiekowi.
Wartości operacyjne fundacji dotyczą następujących obszarów:
- etyki chrześcijańskiej – robienia właściwych rzeczy;
- tworzenie chrześcijańskich wzorców (szczególną rolę przypisuje się tutaj pracownikom fundacji, są to ludzie o różnorodnych kwalifikacjach, ale podstawowym wyznacznikiem ich postępowania są biblijne wysokie standardy moralne);
- chrześcijańskich relacji międzyludzkich – rozwijania wzajemnego zaufania i szacunku;
- chrześcijańskiego sukcesu – kierowania przynoszącą chrześcijańskie owoce, zysk społeczny i dobrze zarządzaną organizacją;
- uczenia się – ciągłego chrześcijańskiego wzrostu, zadawania pytań i rozwoju.
Wizja
W wizji fundacji zadane zostały następujące pytania:
- Jakie są możliwości i kompetencje fundacji w wybranym sektorze (bariery)?
- Kto będzie klientem fundacji i jakie są ich potrzeby?
- Czy fundacja jest w stanie zaspokoić te potrzeby?
- Jakie organizacje zaspokajają te potrzeby i czy traktują się one jako konkurencja?
- Co trzeba uczynić, aby wejść na rynek i na nim się utrzymać?